Stille Aanbidding
We staan stil wat ‘Stille Aanbidding’ betekend voor ons vandaag.
Hoe staan we er tegenover? Hoe doen we dat? Wat beweegt er in ons hart?
De aanbidding van het Heilig Sacrament brengt een contact teweeg van hart tot hart. We stellen ons hart open voor de liefde van Jezus en onze liefde voor Hem. Ik dien enkel maar te zeggen: “Maranatha” kom Heer Jezus…Ik hoef niet te spreken, Jezus weet wat er in ons leeft. Daal af in je hart, breng eer aan de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. In stilte breng je wat er in je hart beweegt aan de Heer. Bid tot hem in volle vertrouwen. Ik wend mijn blik naar Jezus, Jezus wend zijn blik tot mij.
Luister naar wat Hij te zeggen heeft: “Komt allen tot Mij die uitgeput zijt en onder lasten gebukt, en Ik zal u rust en verlichting schenken. Neem mijn juk op uw schouders en leert van Mij: Ik ben zachtmoedig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen, want mijn juk is zacht en mijn last licht” (Mt. 11, 28-30).
Dank de Heer met geheel uw hart!
Wat kan er mooier zijn dan vriendschap die er is…Deze vriendschap kunnen we hedendaags overbrengen aan onze medemensen. Laat ons naar de mensen toegaan, hen beluisteren met geheel ons zijn.
Zend ons Heer! Open onze oren om te horen, onze ogen om te zien en onze handen om te delen, ook al is het in het kleine… De liefde mogen delen aan onze naasten waarbij hun honger verstillen mag. Ook wij hebben die ander brood-nodig… Wij christenen die in Christus gedoopt zijn, gevoed door Uw Woord en brood…laten we mensen van de weg zijn, zoals U bent voorgegaan. ‘Waar twee of meer in mijn Naam zijn…daar bent U aanwezig’!
Hilde Denys








